Bovenaan:
Hanna Mobach met haar man, Maarten Houtman, in galerie ‘De Witte Voet’
Op 22 april j.l. Ontving ik een e-mail met de volgende inhoud:
Beste Hein Zeillemaker,
Het is alweer een tijd geleden dat wij contact hadden over Hanna Mobach
Meer dan 30 jaar hebben Hanna en ik met veel plezier samengewerkt!
Met Wendy Gers, curator moderne kunst in het Keramiekmuseum Princessehof Leeuwarden, dat ben ik bezig met een boek over de lange geschiedenis van Galerie De Witte Voet in Amsterdam.
We hebben op de mooie website van Hanna gekeken.
Helaas heb ik geen hoge resolutie foto’s (300 DPI) in mijn archief.
In de bijlage zie je welke werken in de galerie in de loop van de tijd zijn tentoongesteld.
Het zou heel fijn zijn wanneer je die ons zou kunnen mailen.
Veel dank voor de moeite die ik je bezorg.
Met hartelijke groeten, Annemie Boissevain
Uit de de bijlage van de e-mail viel op te maken, dat Hanna in totaal aan veertien tentoonstellingen van Galerie De Witte Voet heeft deelgenomen, waarvan één solotentoonstelling in 1993. En daarnaast nog aan drie kunstbeurzen in de RAI.
Ik heb afbeeldingen van de gevraagde werken verzameld en Annemie Boissevain toegestuurd – wat me tevens de mogelijkheid gaf aan de hand van haar lijst onderstaand overzicht van Hanna's werk samen te stellen – waarin, opmerkelijk genoeg, juist de zwarte voet alomtegenwoordig is.
Werk tentoongesteld in ‘De Witte Voet’

stronk: steengoed, goudluster, Ø. 32 cm, H 50 cm, bedding: roodbakkende klei 11200, 17x70x97cm

zwartbakkende klei met zwarte terra sigillata, 50x200x200cm

Zwartbakkende klei met zwarte terra sigillata; 10 x 30 x 12 cm; 3 x 18 x 7 cm.
Zwartbakkende klei met zwarte terra sigillata; 50 x 200 x 125 cm


zwartebakkende klei met zwarte terra sigillata, 36x30x214cm


bruinbakkend kleimengsel, 1120, 115 x 17 x 8 cm
| EINDE |
